{",}

Terdetik di hati ini..knp yer susah untuk org lain menerima perubahan seseorang.
Bkan ker memg perubahan itu satu fasa dlm hidup manusia yg memg akan dlalui
oleh semua org er?cme yg beza, seseorg itu bole jadi brubah ke arah keburukan ataupun ke arah kebaikan. Kalu seseorang tersebut berubah ke arah -ve, mgkin x susa nk pham knp org sekeliling berfikiran -ve terhadap dia. Tp bg individu yg cbe berubah ke arah +ve, cbe utk memperbaiki diri spy hdupnya selaras dengan tuntutan Islam dipandang pelik.dikatakan taksub x tentu psl. Haila..terluka nyer hati kalu yg ckp cam2 adalah org yg kita harap akn bg sokongan 100%! Pedih yg terasa di saat terdengar kata2 tersebut hnya Tuhan sje yg tawu. Tapi, Alhamdulillah.. kate2 Allah dr love letter-Nya amat2 membantu.tersgt2! antarany:
1) Dan Dialah yg Menurunkan Hujan setelah mereka berputus asa dan Menyebarkan Rahmat-Nya.Dan Dialah Maha Pelindung,Maha Terpuji (42;28)
2)Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan (94;5)
Biler bce ayat2 ini,hati terubat.Sungguh! berharaplah pda Allah sebabny xkisah lah ape org nk kata,asalkan Allah tahu niat kita.
Lgpon, kan sepatutny, solat, ibadah, hidup dan mati kita hanya utk Allah yg Dikasihi.. mcm yg tersurat di (6;162)..InsyaAllah. moga Nur di hati xkan hlg lagi, dan moga hati2 mereka akan terbuka..amin...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...